Bisita gidatua Ruth Orkin (1921-1985) artistaren Denboraren ilusioa erakusketara. Erakusketa ikusgai dagoen azaroaren 6 arte Kutxa Kultur Artegunean.
Erakusketak amerikar argazkilariaren ibilbidea berreskuratzeko aukera eskaintzen du, haren lan ezagunenez haratago.
-Lekua: Kutxa Kultur Artegunea (0. solairua. Tabakalera). Donostia / San Sebastián
-Doako bisita. Plaza mugatuak. Igandero, 17:30tan.
-Beharrezkoa erreserbatzea: T- 943 251937 | aretoan bertan | hezkuntza_artegunea@kutxakulturartegunea.eus
Deskargatu hemen erakusketa-gida
Komisarioa: Jon Cazenave.
3X4=Orain. Musika, zinema eta literatura argazki liburuan erakusketak Gabriela Cendoya Bergareche Bildumako 12 argazki-liburu ditu abiapuntu, historikoak eta garaikideak, eta beste hainbeste artistari eskaini zaizkie, hiru diziplinetako bakoitzeko lau artistari, beren analisia eskaini eta begirada partekatu dezaten. Hurbilketa askotariko eta anitz bat egin da errealitate horretara, zinema, musika eta literatura argazkiekin eta liburuekin erlazionatuta.
Komisarioaren hitzetan, "argazki-liburua argazkiz osatutako liburu bat baino gehiago da, objektu artistiko bat da; irudiek izaera autonomoa galtzen dute, eta edukien sekuentzia batean egituratzen dira, asmo narratibo eta erritmo bisual bakarrarekin, beste formatu batean errepikatu ezin den sormenezko diskurtso bat eraikitzen duena".
Adina: +5 urte
San Telmo Museoak 120 urte betetzen ditu. Museoa ezagutuko dugu eta gure museo propioa eraikiko dugu pop-up teknikarekin papera erabiliaz: tolestu, margotu, itsatsi, collageak egin…
Donostiako Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren 33. Astea urriaren 28tik azaroaren 4era izango da. Antzoki Zaharra eta Victoria Eugenia Antzokia izango dira egoitza nagusiak, eta haietan proiektatuko da Astearen sail ofiziala. Urtero bezala, euskarak bere lekutxoa izango du eta film guztiak jatorrizko bertsioan proiektatuko dira euskarazko azpitituluekin. Azken partida, Irati, Unicorn Wars eta Izurde mutikoa salbu (hauek euskarazko bertsioan proiektatuko dira).
Zaborra metafora bat da batzuetan. Baina ze metafora da kiratsa darion hau?
2020ko otsaila: zabortegi baten kolapsoak bi langile desagerrarazi ditu azpian. Esan patua izan dela. Esan zoria izan dela. Edo haien senide ttipi eta apala, zorte txarra. Ardura eta erantzukizuna maskaratzeko mozorroak ere izan daitezke, ordea, hondamendiari jarritako hitzok. Batzuentzat ezbeharra dena, istripua da beste batzuentzat.
2020ko martxoa: covida heldu da. Osasun arazo batek bazterrean laga duen irrati-esataria, Zaldibarko zabortegiaren luiziari hitzak ematen saiatuko da. Egia, egitatea, kontakizuna... Baina nola adierazi samina mundua pandemia baten menpe izoztu denean?
Hitz hoberik topatu ezean “hondamendia” deitu diogun horrek ataka larrian jarri ditu guztiak, halako gertaera lazgarri baten ondotik deus okerragorik etor ezin daitekeen ustean.
Pantailek hartu dute hitzaren tokia eta zaborrak gure bizien arrasto bihurtu dira. Langile bat hiltzen da beharrean. Astero.
2022ko otsaila. Zabor meta erraldoian aztarrika, bide-seinale modura erabiliko ditugun galdera ikurrak besterik ez ditugu topatu. Eta bizitzaren balizko zentzuaren gainetik, bizitza bera huts-hutsean maitatu behar dugula dioen intuizioa.
Oharra
Lan hau urriaren 28tik 30era ere antzeztuko da.
Larunbatero, Kubo Kutxa aretoak doako bisita komentatuak eskaintzen ditu Carlos Sanz artistari buruzko erakusketara.
Erakusketan 130 pieza daude, 1963tik 1986ra bitarte egindakoak. Hala, ibilbide kronologiko bat osatu du Carlos Sanzen garapen labur baina emankorraren harira. Obrekin batera, dokumentu argitaragabeak ikusgai daude.
Oilar bat dago zure teilatuan diziplina anitzeko ikuskizun bat da; antzerkia, txotxongiloak, arte plastikoa eta teknologia berriak uztartzen dituena. Umore eta bertsoen bitartez istorio bat makaltzen joango da eta ikusleek ezagutuko dituzte hiri bat, zezen maitemindu bat eta teilatu batean dagoen oilar nahigabetu bat, hiritik ateratzen lagundu eta bere etxera gidatuko duen norbaiten zain dagoena. Haurrentzako Ikuskizun Onenaren saria lortu zuen 2015eko Titirijai Jaialdian.
Urriaren 28an, ostirala, Irati (Paul Urkijo Alijo, 2022) filmak inauguratuko du Donostiako Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren 33. Astea, Antzoki Zaharrean. Bertan, Abyzou (Oliver Park, 2022) filmak itxiko du urriaren 4an.
Bi data horien artean urteko fantasiazko zinemaren pelikularik onenen hautaketa bat proiektatuko da: film luzeak eta laburrak, baita generoaren klasikoetako batzuk ere. Bestetik, hainbat jarduera egingo dira Asteko programazioaren osagarri gisa.
Aurten 32 film luze, 30 labur eta telesail bateko 3 atal proiektatuko dira guztira.
Informazio gehiago: Euskadiko eta Espainiako zinemaren presentzia nabarmena Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren 33. Astean (albistea).
Erakusketa honetan, Arantza Sestayoren fantasia errealistako ilustrazioen unibertso bikaina bisitatuko dugu. Pintura prerrafaelistaren eta Art Nouveauren eraginak jaso dituen artista honen erakusketan zehar haurrentzako klasikoetan oinarritutako fantasiazko ilustrazioetatik –Edurnezuri edo Alizia bezalako pertsonaia ezagunekin– hasi eta A Song of Ice and Fire 2022ko egutegi ofizialerako ilustrazio zoragarrietaraino –Daenerys, Sansa edo Jon Snow pertsonaia karismadunekin– gozatu ahal izango dugu. Bidaian zehar bere unibertso gotikoa ere bisitatuko dugu, bere pertsonaia erromantiko, malenkoniatsu eta sentsualekin.
Arantza Sestayo Donostian jaio zen 1964an. Autodidakta, erretratuaren, zeramika-diseinuaren eta animazio-estudioetako fondoen ekoizpenaren bidetik hasi zuen garatzen bere ibilbide profesionala. Bere obraren erakusgarrietako batzuk hauek dira: Besos malditos, Vampiros edo Reinas de la ilustración española del siglo XXI (Norma Editorial), Rooie Oortjes Belgikan, LeewiART Txinan eta A Song of Ice and Fire (Harper Collins) 2022ko egutegia.
Hainbat sariren artean, Irudimenezko Errealismoan lehenengo saria eman zioten Seven Hearts obragatik, Art Renewal Center 2020an.
Astelehenetik ostiralera: 10:00-20:30. Larunbata, jaiegun eta urriaren 31n: 10:00- 14:00 / 16:30-20:00
Álvaro Herranzek (Bartzelona, 1988) beti izan du mitoekiko eta kondairekiko erakarpen handia eta, zehazki, mitoetan agertzen diren kreaturekiko. Fuego Fatuo Art izenpean, urteak daramatza izaki horiek gorpuzten, Madrilgo bere estudio txikian artikulatutako eskultura eta panpina itxura emanda.
Bere eskulturen eta haien argazkien bidez, Álvarok dimentsio errealista eta sinesgarria ematen die bere izakiei, sense of wonder edo zentzu zoragarri bat aditzera emanda, zeinaren bidez ikusleak, une batez, errealitatearen eta fikzioaren arteko lerro mehea gaindi dezakeen, fantasia benetakoa dela sinetsi eta horretan jolasean aritzeko.
Fuego Fatuo: Ulertezinaren bestiarioa erakusketak eskultura eta argazki sorta bat aurkezten digu, hainbat lekutako mitologietakoak, euskal mendietatik hasi eta Japoniako itsasoetaraino.
Astelehenetik ostiralera: 17:00-20:00. Larunbata, jaiegun eta urriaren 31n: 11:00- 14:00 / 17:00-20:00
Zaborra metafora bat da batzuetan. Baina ze metafora da kiratsa darion hau?
2020ko otsaila: zabortegi baten kolapsoak bi langile desagerrarazi ditu azpian. Esan patua izan dela. Esan zoria izan dela. Edo haien senide ttipi eta apala, zorte txarra. Ardura eta erantzukizuna maskaratzeko mozorroak ere izan daitezke, ordea, hondamendiari jarritako hitzok. Batzuentzat ezbeharra dena, istripua da beste batzuentzat.
2020ko martxoa: covida heldu da. Osasun arazo batek bazterrean laga duen irrati-esataria, Zaldibarko zabortegiaren luiziari hitzak ematen saiatuko da. Egia, egitatea, kontakizuna... Baina nola adierazi samina mundua pandemia baten menpe izoztu denean?
Hitz hoberik topatu ezean “hondamendia” deitu diogun horrek ataka larrian jarri ditu guztiak, halako gertaera lazgarri baten ondotik deus okerragorik etor ezin daitekeen ustean.
Pantailek hartu dute hitzaren tokia eta zaborrak gure bizien arrasto bihurtu dira. Langile bat hiltzen da beharrean. Astero.
2022ko otsaila. Zabor meta erraldoian aztarrika, bide-seinale modura erabiliko ditugun galdera ikurrak besterik ez ditugu topatu. Eta bizitzaren balizko zentzuaren gainetik, bizitza bera huts-hutsean maitatu behar dugula dioen intuizioa.
Urrian zehar doako bisita gidatuak (sarrera barne) antolatu ditugu museoaren 120. urteurrena dela eta. Eman izena!
Raven's Hollow (2022). Erresuma Batua. 98 min
Zuzendaritza: Christopher Hatton. Ekoizpena: Caroline Stern, Todd Lundbohm, Andrejs Ekis / Canoe Film, 828 Productions, Cinevilla Studios, Creativity Media, Filmgate Films. Gidoia: Christopher Hatton. Argazkia: Michael Rizzi. Musika: Robert Ellis-Geiger. Muntaketa: Danny Rafic. Aktoreak: William Moseley, Melanie Zanetti, Kate Dickie, David Hayman, Oberon K. A. Adjepong, Elizabet Ingram.Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
+
Wolfkin (Kommunioun, 2022). Luxenburgo-Belgika. 90 min
Zuzendaritza: Jacques Molitor. Ekoizpena: Gilles Chanial, Olivier Dubois / Les Films Fauves, Novak Prod. Gidoia: Jacques Molitor, Régine Abadia. Argazkia: Amandine Klee. Musika: Daniel Offerman. Muntaketa: Damien Keyeux. Aktoreak: Louise Manteau, Victor Dieu, Marja-Leena Juncker, Jules Werner, Marco Lorenzini.1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Exploitation film suitzar bat?! Bai. Hortik txokolatea, behitxoak, erlojuak… Ezkutuko dirutzak eta eskubaloiko jokalariekin ezkondutako erregeen alabak bertan babesten dira. Etxe bakoitzean fusil bat dago, denak erreserbistak direlako... Ez dirudi hain ezinezkoa denik, ezta? Gainera, Suitza Locarnoko Zinemaldiko herrialdea da. Eta anarkismoak zarata eta sumina izan zituen lekua (ikus ezazue Unruhe filma, 2022). Interesgarria… Heidiri ahuntz-gazta egiten duten beltzak gustatzen zaizkio. Heidik aitona begibakarra du, armatua, sindikalista. Heidik gazta manipulatuz mundua menderatu nahi duen diktadore gaiztoari egin beharko dio aurre. Heidi ninja moja batzuek entrenatzen dute. Heidik publikoaren saria irabazi zuen Bruselan. Heidik Absurda saioan parte hartu zuen Nantesen. Heidik, bai.
1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
Escorto, Córtate, Cortopatía eta Cortópolis zinemaldiak kontrolatzen ditu Raúlek, eta Universalerako egiten du lan. Ana de Armas zuzendu zuen Fernandok, ez bakarrik Norma Jean izan aurretik, Jamie Lee Curtisi aurre egin aurretik ere Knives Out-en (2019). Viejosen (kalera irten zirenean inork kasurik egin ez zien pentsiodunen mendeku loriatsua, apokaliptikoa, infernukoa) Rubén Sánchez Trigos, Espainiako zonbien zinemari buruzko tesi batekin Komunikazio Audiobisualean doktorea, eta Javier Trigales, Audiobisualetako irakaslea ageri dira gidoian. Figura talde honekin, ezin ezer atera “abuelito dime tú” erara. Are gutxiago protagonista Zorion Eguileor bada. Are gutxiago filma Donostiak, Sitgesek eta Austinek partekatzen badute.
Fantasiazko bi jenio. Bi ameslari distopikok (baina funtsean sotilki utopikok) film bikaina sortu dute, gustukoena Bucheonen. Haiek dira Kristina Buožyté eta Bruno Samper, 2012ko Aurora paregabearen egileak. Elkarrekin jaurti gintuzten unibertso analogiko, digital, mardul eta, aldi berean, soil batera, planeta salbatzeko gure saialdietako bakar batek ere emaitzarik izan ez duenean geratuko zaigun horretara. Bizirik irten direnen artean, menderatzaileak pozik bizi dira, ondo isolatutako eta hornitutako eremuetan, eta gainerakook egin ahalak egiten ditugu mundu ilun, berdexka, istilutsu eta arriskutsu batean bizitzeko. Vesperek urrea erauzten du bere aurrekontutik. Zientzia fikzioa berrasmatu duela diote. Ipuin ilun baten bere manera horiekin, Erdi Aroko, retro-futurista eta steampunken erdibidean.
Izurde batzuek itsasoan aurkitu duten mutiko bat erreskatatzen dute eta familiako beste bat bezala hazten dute. Kezkarik gabeko bizitza darama olatuen azpian, munstro gaizto batek itsaspeko munduaren agintea hartzen duen arte. Haurra lehorrera bidaltzen dute, eta han Murvarid kapitain onberak hartzen du. Kapitainaren eta bere lagun leial eta ia anaia Elur Bola izurdearen laguntzarekin, mutikoak bidaia bat egiten du bere benetako jatorriaren misterioa argitzera. Han, abentura ikusgarriak izango ditu zain!
Gonbidapenak urriaren 24tik aurrera eskuragarri, Victoria Eugenia Antzokiko eta Antzoki Zaharreko leihatiletan.
Adina: +5 urte
San Telmo Museoak 120 urte betetzen ditu. Museoa ezagutuko dugu eta gure museo propioa eraikiko dugu pop-up teknikarekin papera erabiliaz: tolestu, margotu, itsatsi, collageak egin…
Oilar bat dago zure teilatuan diziplina anitzeko ikuskizun bat da; antzerkia, txotxongiloak, arte plastikoa eta teknologia berriak uztartzen dituena. Umore eta bertsoen bitartez istorio bat makaltzen joango da eta ikusleek ezagutuko dituzte hiri bat, zezen maitemindu bat eta teilatu batean dagoen oilar nahigabetu bat, hiritik ateratzen lagundu eta bere etxera gidatuko duen norbaiten zain dagoena. Haurrentzako Ikuskizun Onenaren saria lortu zuen 2015eko Titirijai Jaialdian.
Urrian zehar doako bisita gidatuak (sarrera barne) antolatu ditugu museoaren 120. urteurrena dela eta. Eman izena!
Raven's Hollow (2022). Erresuma Batua. 98 min
Zuzendaritza: Christopher Hatton. Ekoizpena: Caroline Stern, Todd Lundbohm, Andrejs Ekis / Canoe Film, 828 Productions, Cinevilla Studios, Creativity Media, Filmgate Films. Gidoia: Christopher Hatton. Argazkia: Michael Rizzi. Musika: Robert Ellis-Geiger. Muntaketa: Danny Rafic. Aktoreak: William Moseley, Melanie Zanetti, Kate Dickie, David Hayman, Oberon K. A. Adjepong, Elizabet Ingram.Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
+
Wolfkin (Kommunioun, 2022). Luxenburgo-Belgika. 90 min
Zuzendaritza: Jacques Molitor. Ekoizpena: Gilles Chanial, Olivier Dubois / Les Films Fauves, Novak Prod. Gidoia: Jacques Molitor, Régine Abadia. Argazkia: Amandine Klee. Musika: Daniel Offerman. Muntaketa: Damien Keyeux. Aktoreak: Louise Manteau, Victor Dieu, Marja-Leena Juncker, Jules Werner, Marco Lorenzini.1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Exploitation film suitzar bat?! Bai. Hortik txokolatea, behitxoak, erlojuak… Ezkutuko dirutzak eta eskubaloiko jokalariekin ezkondutako erregeen alabak bertan babesten dira. Etxe bakoitzean fusil bat dago, denak erreserbistak direlako... Ez dirudi hain ezinezkoa denik, ezta? Gainera, Suitza Locarnoko Zinemaldiko herrialdea da. Eta anarkismoak zarata eta sumina izan zituen lekua (ikus ezazue Unruhe filma, 2022). Interesgarria… Heidiri ahuntz-gazta egiten duten beltzak gustatzen zaizkio. Heidik aitona begibakarra du, armatua, sindikalista. Heidik gazta manipulatuz mundua menderatu nahi duen diktadore gaiztoari egin beharko dio aurre. Heidi ninja moja batzuek entrenatzen dute. Heidik publikoaren saria irabazi zuen Bruselan. Heidik Absurda saioan parte hartu zuen Nantesen. Heidik, bai.
1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
Escorto, Córtate, Cortopatía eta Cortópolis zinemaldiak kontrolatzen ditu Raúlek, eta Universalerako egiten du lan. Ana de Armas zuzendu zuen Fernandok, ez bakarrik Norma Jean izan aurretik, Jamie Lee Curtisi aurre egin aurretik ere Knives Out-en (2019). Viejosen (kalera irten zirenean inork kasurik egin ez zien pentsiodunen mendeku loriatsua, apokaliptikoa, infernukoa) Rubén Sánchez Trigos, Espainiako zonbien zinemari buruzko tesi batekin Komunikazio Audiobisualean doktorea, eta Javier Trigales, Audiobisualetako irakaslea ageri dira gidoian. Figura talde honekin, ezin ezer atera “abuelito dime tú” erara. Are gutxiago protagonista Zorion Eguileor bada. Are gutxiago filma Donostiak, Sitgesek eta Austinek partekatzen badute.
Fantasiazko bi jenio. Bi ameslari distopikok (baina funtsean sotilki utopikok) film bikaina sortu dute, gustukoena Bucheonen. Haiek dira Kristina Buožyté eta Bruno Samper, 2012ko Aurora paregabearen egileak. Elkarrekin jaurti gintuzten unibertso analogiko, digital, mardul eta, aldi berean, soil batera, planeta salbatzeko gure saialdietako bakar batek ere emaitzarik izan ez duenean geratuko zaigun horretara. Bizirik irten direnen artean, menderatzaileak pozik bizi dira, ondo isolatutako eta hornitutako eremuetan, eta gainerakook egin ahalak egiten ditugu mundu ilun, berdexka, istilutsu eta arriskutsu batean bizitzeko. Vesperek urrea erauzten du bere aurrekontutik. Zientzia fikzioa berrasmatu duela diote. Ipuin ilun baten bere manera horiekin, Erdi Aroko, retro-futurista eta steampunken erdibidean.
Izurde batzuek itsasoan aurkitu duten mutiko bat erreskatatzen dute eta familiako beste bat bezala hazten dute. Kezkarik gabeko bizitza darama olatuen azpian, munstro gaizto batek itsaspeko munduaren agintea hartzen duen arte. Haurra lehorrera bidaltzen dute, eta han Murvarid kapitain onberak hartzen du. Kapitainaren eta bere lagun leial eta ia anaia Elur Bola izurdearen laguntzarekin, mutikoak bidaia bat egiten du bere benetako jatorriaren misterioa argitzera. Han, abentura ikusgarriak izango ditu zain!
Gonbidapenak urriaren 24tik aurrera eskuragarri, Victoria Eugenia Antzokiko eta Antzoki Zaharreko leihatiletan.
Adina: +5 urte
San Telmo Museoak 120 urte betetzen ditu. Museoa ezagutuko dugu eta gure museo propioa eraikiko dugu pop-up teknikarekin papera erabiliaz: tolestu, margotu, itsatsi, collageak egin…
Oilar bat dago zure teilatuan diziplina anitzeko ikuskizun bat da; antzerkia, txotxongiloak, arte plastikoa eta teknologia berriak uztartzen dituena. Umore eta bertsoen bitartez istorio bat makaltzen joango da eta ikusleek ezagutuko dituzte hiri bat, zezen maitemindu bat eta teilatu batean dagoen oilar nahigabetu bat, hiritik ateratzen lagundu eta bere etxera gidatuko duen norbaiten zain dagoena. Haurrentzako Ikuskizun Onenaren saria lortu zuen 2015eko Titirijai Jaialdian.
Urrian zehar doako bisita gidatuak (sarrera barne) antolatu ditugu museoaren 120. urteurrena dela eta. Eman izena!
Raven's Hollow (2022). Erresuma Batua. 98 min
Zuzendaritza: Christopher Hatton. Ekoizpena: Caroline Stern, Todd Lundbohm, Andrejs Ekis / Canoe Film, 828 Productions, Cinevilla Studios, Creativity Media, Filmgate Films. Gidoia: Christopher Hatton. Argazkia: Michael Rizzi. Musika: Robert Ellis-Geiger. Muntaketa: Danny Rafic. Aktoreak: William Moseley, Melanie Zanetti, Kate Dickie, David Hayman, Oberon K. A. Adjepong, Elizabet Ingram.Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
+
Wolfkin (Kommunioun, 2022). Luxenburgo-Belgika. 90 min
Zuzendaritza: Jacques Molitor. Ekoizpena: Gilles Chanial, Olivier Dubois / Les Films Fauves, Novak Prod. Gidoia: Jacques Molitor, Régine Abadia. Argazkia: Amandine Klee. Musika: Daniel Offerman. Muntaketa: Damien Keyeux. Aktoreak: Louise Manteau, Victor Dieu, Marja-Leena Juncker, Jules Werner, Marco Lorenzini.1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Exploitation film suitzar bat?! Bai. Hortik txokolatea, behitxoak, erlojuak… Ezkutuko dirutzak eta eskubaloiko jokalariekin ezkondutako erregeen alabak bertan babesten dira. Etxe bakoitzean fusil bat dago, denak erreserbistak direlako... Ez dirudi hain ezinezkoa denik, ezta? Gainera, Suitza Locarnoko Zinemaldiko herrialdea da. Eta anarkismoak zarata eta sumina izan zituen lekua (ikus ezazue Unruhe filma, 2022). Interesgarria… Heidiri ahuntz-gazta egiten duten beltzak gustatzen zaizkio. Heidik aitona begibakarra du, armatua, sindikalista. Heidik gazta manipulatuz mundua menderatu nahi duen diktadore gaiztoari egin beharko dio aurre. Heidi ninja moja batzuek entrenatzen dute. Heidik publikoaren saria irabazi zuen Bruselan. Heidik Absurda saioan parte hartu zuen Nantesen. Heidik, bai.
1937tik 30 film inguru egin dira Luxenburgon. Ez dago gaizki 630.000 biztanle eta 33 zinema-areto dituen Dukerri Handi baterako… Wolfkin, monarkia parlamentario horren 2.586 kilometro koadroetan erroldatutako hamar zinemagileetako batek zuzendua, Londresen, Lisboan eta Sitgesen aurkeztu da, jakina, beldurra (Zombiefilm, 2005) filmatzen duten lurralde baten banderapean. Donostian aurkezteko, bigarren titulu zoragarri eta adierazgarri bat erabiltzen du, gainera, Kommunioun, eta halako likantropia, kanibalismo, ama-maitasun, sexu apur eta gainbehera aristokratiko baten ukitu goibel eta bikainak erakusten ditu. Batere antzik izan gabe, Marco Dutra eta Juliana Rojasen As boas maneiras (2017) apartekoa gogorarazten du. Haien arteko aldeak eta ozeanoak gorabehera.
Bai, Edgard Allan Poe 1827an sartu zen Armadan. Lehenik Fort Independencen zerbitzatu zuen, Bostonen. Gero Virginiako Fort Monroera eraman zuten. Hilean 5 dolar kobratzen zituen. Sarjentu izatera iritsi zen. Eta ofizialorde. Gerora uko egin zion zerbitzatzeari. Baina aitak West Pointen sartzera behartu zuen. 44 falta eta 106 demeritu… izan zituen azkenerako. Hala, Sammyvilleren (1999) egile den Christopher Hattonen film honek, existitzen ez dela dirudien hiri fantasma baina benetako bati buruzkoak, ez du gezurrik esaten, Poe militarra izan zen. Eta ziur beste soldadu batzuk eraman zituela lur babesgabeak miatzera. Izaki hegodun eta ilunek beren biktimen gorputzak irentsi, haien gorpuzkiak gurutziltzatu egiten dituzten lurretara, eta inork ez daki, inork ez du ezer entzun edo ikusi. Bai, han, “erroiaren barrendegian”.
Escorto, Córtate, Cortopatía eta Cortópolis zinemaldiak kontrolatzen ditu Raúlek, eta Universalerako egiten du lan. Ana de Armas zuzendu zuen Fernandok, ez bakarrik Norma Jean izan aurretik, Jamie Lee Curtisi aurre egin aurretik ere Knives Out-en (2019). Viejosen (kalera irten zirenean inork kasurik egin ez zien pentsiodunen mendeku loriatsua, apokaliptikoa, infernukoa) Rubén Sánchez Trigos, Espainiako zonbien zinemari buruzko tesi batekin Komunikazio Audiobisualean doktorea, eta Javier Trigales, Audiobisualetako irakaslea ageri dira gidoian. Figura talde honekin, ezin ezer atera “abuelito dime tú” erara. Are gutxiago protagonista Zorion Eguileor bada. Are gutxiago filma Donostiak, Sitgesek eta Austinek partekatzen badute.
Fantasiazko bi jenio. Bi ameslari distopikok (baina funtsean sotilki utopikok) film bikaina sortu dute, gustukoena Bucheonen. Haiek dira Kristina Buožyté eta Bruno Samper, 2012ko Aurora paregabearen egileak. Elkarrekin jaurti gintuzten unibertso analogiko, digital, mardul eta, aldi berean, soil batera, planeta salbatzeko gure saialdietako bakar batek ere emaitzarik izan ez duenean geratuko zaigun horretara. Bizirik irten direnen artean, menderatzaileak pozik bizi dira, ondo isolatutako eta hornitutako eremuetan, eta gainerakook egin ahalak egiten ditugu mundu ilun, berdexka, istilutsu eta arriskutsu batean bizitzeko. Vesperek urrea erauzten du bere aurrekontutik. Zientzia fikzioa berrasmatu duela diote. Ipuin ilun baten bere manera horiekin, Erdi Aroko, retro-futurista eta steampunken erdibidean.
Izurde batzuek itsasoan aurkitu duten mutiko bat erreskatatzen dute eta familiako beste bat bezala hazten dute. Kezkarik gabeko bizitza darama olatuen azpian, munstro gaizto batek itsaspeko munduaren agintea hartzen duen arte. Haurra lehorrera bidaltzen dute, eta han Murvarid kapitain onberak hartzen du. Kapitainaren eta bere lagun leial eta ia anaia Elur Bola izurdearen laguntzarekin, mutikoak bidaia bat egiten du bere benetako jatorriaren misterioa argitzera. Han, abentura ikusgarriak izango ditu zain!
Gonbidapenak urriaren 24tik aurrera eskuragarri, Victoria Eugenia Antzokiko eta Antzoki Zaharreko leihatiletan.
Adina: +5 urte
San Telmo Museoak 120 urte betetzen ditu. Museoa ezagutuko dugu eta gure museo propioa eraikiko dugu pop-up teknikarekin papera erabiliaz: tolestu, margotu, itsatsi, collageak egin…
Oilar bat dago zure teilatuan diziplina anitzeko ikuskizun bat da; antzerkia, txotxongiloak, arte plastikoa eta teknologia berriak uztartzen dituena. Umore eta bertsoen bitartez istorio bat makaltzen joango da eta ikusleek ezagutuko dituzte hiri bat, zezen maitemindu bat eta teilatu batean dagoen oilar nahigabetu bat, hiritik ateratzen lagundu eta bere etxera gidatuko duen norbaiten zain dagoena. Haurrentzako Ikuskizun Onenaren saria lortu zuen 2015eko Titirijai Jaialdian.