Euskarazko antzerki profesionala sustatzeko eta indartzeko asmoz sorturiko saria da. Urtero, martxoaren 27an, Antzerkiaren Nazioarteko Egunean antolatzen den ekitaldian ematen zaio saria aurreko urtean Donostian eskainitako antzerki lan onenari. Egun horretan ikuskizun saritua eskaintzen da Victoria Eugenia antzokian.
Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzuaren eta Donostia Kulturaren elkarlanari esker, Donostiako ohiko antzerki programazioan euskarazko antzerkiaren eskaintza egonkortzea lortu da eta ikuskizun bakoitzetik euskarazko bi emanaldi gutxienez eskaintzen dira Donostiako antzokietan.
Saria
12.000 € eta euskal artista baten artelan bat
Saria onartzeak ekarriko du talde irabazlearen aldetik hiru urteko epean Donostian euskarazko ikuskizun berri bat eskaintzea.
Ordaintzeko modua
-EABko ordezkaria
-EHAZEko ordezkaria
-Antzerki kritikoa
-AISGEko ordezkaria
-EKEko ordezkaria
-Antzerki alorreko ordezkaria
-Publikoaren ordezkariak (2)
-Euskara Zerbitzuko ordezkaria (idazkari lanetan, botorik gabe)
-Donostia Kulturako ordezkaria (botorik gabe)
2023. urtean zehar XXIV. Antzerki Sariko lanen emanaldien buruzko informazioa lortzeko, klikatu bakoitzaren gainean.
Ez naiz inoiz Dublinen egon Urtarrilak 6-7
Hobe ixilik Urtarrilak 26-29
Sexberdinak Otsailak 2-4
Itsas behera Otsailak 4
Souvenir Komeria estralurtarra Martxoak 4
Bagoiaz Maiatzak 5-6
Alderrai Maiatzak 26-27
Kanpora sartzen Uztailak 13-16
Baginaren bakarrizketa Abuztuak 17-20
Zeozertan dabil baina ez dakit zertan Irailak 23
Tu-tum, Platz! Azaroak 10-12
TOTO Azaroa 19
Postdatarik gabeko gutunak Azaroak 25-26
Mira Hadi Abenduak 3
“Antigone edo ezetzaren beharra” antzezlanak lortu du Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzuak eta Donostia Kulturak antolaturiko 22. Donostia Antzerki Saria. Lan hori izan da 2021ean Donostian helduentzako antzerki konpainia profesional batek euskaraz eskainitako antzezlanik onena. Horman Posterkonpainiak 12.000 euro eta Oaia Peruarenaren artelana jasoko ditu sari gisa.
20 euskarazko antzezlan eskaini dira helduentzat 2021ean
2021ean, Donostia Kulturak eta Udaleko Euskara Zerbitzuak euskarazko helduentzako antzerki profesionala sustatzen jarraitu zuten 20 antzezlan eskainita. Azken urteetako eskaintzarikoparoena izan zen arren, ikusleen erantzuna aurreikusitakoa baino apalagoa izan zen: 6.609 ikusle joan baitziren 45 emanaldietara, 147 ikusle batez beste emanaldi bakoitzeko. Datu horiek aztertuta, Covidaren eragina 2020an baino gehiago antzeman zen 2021ean, duela bi urte baino 3.142 ikusle gutxiago joan baitziren iaz. Urtean zehar antzokien edukiera murriztu izanak zeresana izan zuela argi dago.
Datuen bestelako irakurketa eginez gero, argi dago euskarazko antzerkiak Donostian publiko sendoa eta fidela duela: 2018tik hona ikusle kopurua hirukoiztu egin da emanaldi kopurua antzekoa izanda. Helduentzako euskarazko antzerki profesionalak harrera ona du euskararen hirian.
Donostia Kulturak eta Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzuak hitzarmena sinatu zuten 2000. urtean Donostian Antzerki Saria antolatu eta helduentzako euskarazko antzerkiaren eskaintza sustatu eta egonkortzeko. Harrezkero, urtero berritu dute hitzarmen hori eta eskaintza areagotzen saiatu dira, betiere urteko ekoizpena kontuan hartuta.
“Antigone edo ezetzaren beharra”, gatazka ebatzi gabeen begirada umoretsu eta tragikoa
Donostia Antzerki Sariko epaimahaiaren ustez, arrazoi asko dago“Antigone edo ezetzaren beharra”antzezlana saritzeko.
Epaimahaiaren esanetan, “Antigone”obra klasiko ezin garaikideagoa da eta ezinbestekoa zen haren oihartzunak euskaraz entzunaraztea. Bertsio libre honek mendeetako gatazka ebatzi gabeak oholtzaratzen ditu, begirada umoretsu bezain tragikoz.
Antzezlan hau, jendarteko arauak, familia kodeak, botere harremanak, egitura desegituratuak eta hauek guztiak kolokan jartzen dituzten pasioen salda odoltsua da. Pertsonaia poliedriko eta indartsuz hezur mamitutako festa distiratsu bat da.
Epaimahaiaren iritziz, oso proposamen ausarta da Horman Posterren lan hau. Sofoklesen obra antzeztuenetako bati horrelako egokitzapena egitea oso baliozkoa kontsideratzen dute, klasiko bat oso moderno egitea lortu dutelako, estetika izugarriarekin eta, gainera, lehen aldiz, euskaraz. Sorkuntzatik asko duela diote. Mendeetan zehar konpondu ez diren gatazkak taularatzen dituen lana da eta zalantzan jartzen du bertan egosten ari den guztia.
Klasiko baten egokitzapen, kontakizun eta bertsio freskoa dela dio epaimahaiak. Estetika eta iruditeria zeharo zaindua du eta ezohiko lengoaia darabil: irudi indartsuak eraiki dituzte obran zehar, plastikotasun handikoak. Eszenografiako elementuen erabilera anitza egiten dute eta forma geometriko sinpleekin eszenen konposizio zabalak eta interesgarriak eskaintzen dituzte. Mugimenduak oso neurtuak dira eta abstraktuagoak diren kodeak erabiliz, ikusleari arrazoitik haragoko estimuluak pizteko saiakera bat antzematen da.
Obraren sakoneko esanahiakgaur egungo errealitateetara ekarri digu: desobendientzia, erresistentzia eta traizioa ongi tratatuak dira gaurko egoerara lotuz baina, aldi berean, alde klasiko bat azalduta eta erritmo bizi bezain geldia nahasiz. Barre egiteko aukera ere sortuko dute tragediaren ezinbesteko emaitza aurkeztean.
Aktoreen lana ona, erradikala eta librea da, umorea eta drama ongi uztartuz. Elementu gutxirekin, obrak bere helburuak lortzen ditu.
Laburbilduz, Horman Poster konpainiaren “Antigone edo ezetzaren beharra” lan bikaina dela adierazi du aho batez epaimahaiak.
Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzua eta Donostia Kulturak Donostia Antzerki Saria sortu zuten 2001ean euskarazko helduentzako antzerki profesionala sustatzeko asmoarekin.
Hemen aurkituko dituzu azken edizioak irabazi dituzten antzerki lanak.
21. Antzerki Sariari buruzko informazio gahiago lortzeko
20. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko
19. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko
18. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko
17. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko
16. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko
15. Antzerki Sariari buruzko informazio gehiago lortzeko